Ademtherapie

Van alle dingen in je leven is ademhalen het belangrijkste. Denk jij er ooit over na dat dit invloed heeft op hoe je je voelt?

De adem is de spiegel van hoe jij in je vel zit, hoe je op dit moment functioneert. Als je veel last hebt van stressklachten dan zal de adem oppervlakkig en hoog in de borst zijn. Voel je je veilig en ontspannen dan is de adem diep en volledig. Dit principe geldt ook andersom: door de adem te verdiepen en kalm te laten zijn, zal dat de geest positief beïnvloeden.

Je ademhaling verbind je lichaam en geest als een soort brug. Elke gedachte die je hebt, elke actie en emotie, alles heeft zijn invloed op je ademhaling. Door natuurlijk en bewust te leren ademen, kan jij je lichaam, geest en je emoties op een krachtige manier versterken en meer ontspannen.

Kan jij nog wel ontspannen?

Heb jij last van vage klachten, dan is de kans groot dat je het natuurlijk vermogen tot diep ontspannen bent kwijtgeraakt. Periodes van spanning, ziekte of drukte laten hun sporen na in het lichaam. Als deze restjes van spanning niet worden opgeruimd, stapelt de spanning zich langzaam op en beïnvloedt deze (onbewuste) spanning je houding, beweging, adem en stemming. Dit kan leiden tot een scala van vage, onbegrepen klachten.

Vage klachten

Spanning waar je aan gewend geraakt bent heeft vaak invloed op hoe je je voelt:

  • Moe zijn, moe wakker worden, slecht slapen, tekort aan rust of moeite met ontspannen.
  • Veel tijd nodig hebben om bij te komen na een inspanning, inspanning kort vol kunnen houden, moeite hebben met bewegen of je stijf voelen.
  • Je aandacht slecht bij één ding kunnen houden, gauw afgeleid zijn, onnodige fouten maken en prikkelbaar zijn.
  • Geen zin of energie hebben om iets te ondernemen.
  • Drukte in je hoofd.
  • Rugpijn, hoofdpijn of nekklachten.

Invloed op de adem

Spanning kan ook invloed hebben op je ademhaling:

  • Een snellere of diepere ademhaling, ademnood en een benauwd gevoel in of rond de borst.
  • Tintelingen in de vingers, stijfheid van vingers of armen, stijfheid rond de mond en koude handen of voeten.
  • Een waas voor de ogen, een duizelig of ‘dizzy’ gevoel en het gevoel hebben het normale contact met je omgeving te verliezen.
  • Pijnlijke steken in de borst, bonzen van het hart of een angstig gevoel.

Voor wie

Ademtherapie is geschikt voor iedereen die anders wil leren om te gaan met stresssituaties. Burnout-verschijnselen, hyperventilatie, overspannenheid zijn duidelijke tekenen van het lichaam dat het tijd is om pas op de plaats te maken.

Maar ook andere spanningsklachten als hoofdpijn, slaapstoornissen, vermoeidheid, spierspanningen, vage klachten, etc. kunnen met behulp van ademtherapie effectief benaderd worden.

Ook als je innerlijk tot rust wilt komen en ruimte wilt creëren voor aspecten van jezelf die tot nu toe niet of te weinig aan bod zijn gekomen kunnen adembehandelingen ondersteunend zijn.

Kosten

In een individuele sessie is er aandacht voor wat voor jou nodig en gewenst is. We forceren niets.
We starten met een intake gesprek van 30 – 45 min om elkaar te leren kennen. De kosten hiervan zijn € 35,-. In overleg bespreken we je wensen en wordt er een persoonlijk traject voor je gemaakt.

€ 65,- per uur

€ 550,- voor een reeks van 10 sessies

 

BOEK NU een intake gesprek